torsdag 14. oktober 2010

Avgrensing

Jeg har fått i oppgave å analysere og presentere nettsiden www.hib.no som en sammensatt tekst. Da dette er en stor nettside med mange avdelinger og mye informasjon velger jeg å avgrense oppgaven.

Jeg vil på denne bloggene analysere nettsiden slik jeg tror en potensiell student opplever siden. Jeg ser for meg en student som har bestemt seg for å bli lærer men lurer på hvilken høyskole han eller hun skal velge. Jeg vil undersøke hva nettsiden som sammensatt tekst gjør for å tiltrekke seg studenter. Førsteinntrykk, brukervennlighet og oversiktlighet vil være viktige elementer. Jeg vil også sammenlikne litt med andre nettsider for å se hvordan hib.no kan utvile seg.

Da denne siden ikke er beregnet på grunnskoleelever ser jeg liten hensikt i å skissere hvordan en kan arbeide med nettsiden på et bestemt trinn i skolen. Nettsiden bør allikevel være tilpasset elever i videregående skole som i mylderet av muligheter skal ta et valg for fremtiden, samt andre potensielle studenter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar