For å kunne vurdere en nettside kan det være nyttig å vite hva administratorene selv ønsker å formidle, og ut i fra det vurdere på hvilken måte de når målene sine. Følgende kommer en oppsummering/utdrag av høyskolens vevstrategi for de eksterne nettsidene som er relevante for denne oppgaven:
"En rekrutteringsundersøkelse viser at nettsidene er den viktigste informasjonskanalen til høgskolen. Når det gjelder informasjonstiltak og informasjonskanaler, er HiB sine egne nettsider enda viktigere i rekrutteringssammenheng enn tidligere undersøkelser har vist.
Det overordnet målet for Høgskolen i Bergens eksterne nettsider skal profilere høgskolen ved å speile høgskolens kjernevirksomhet. Prioriterte målgrupper for hib.no er potensielle studenter, og studenter ved høyskolen, både norske og internasjonale. Andre målgrupper er samfunns- og næringsliv, samarbeidspartnere og allmennheten.
Strategiplanen forteller om høyskolens fem sentrale målområder som blandt annet er å
- rekruttere nye studenter
- tilby relevant, tilpasset og etterspurt informasjon om utdanning og læringsmiljø til nåværende og kommende studenter, samt til andre relevante målgrupper.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar